**NoTE**

kepaDa yang Melawat AKU UCAPKAN jUtaan TErima Kasih.. pEsANAN kepada yang Masuk..Jangan sesekali MENGCOPY APA2 YANG TELAH AKU uPdatekan..Lagi2 meng+ nama blog aku kepada unsur yang leh Memalukan NAMA bAIK Aku..
nak Bace SILAkAN..tAPI JGN buat perkara Tak BAIK tentang Blog AKU KALI NI teriMA kasih.........."hanya Tuhan Yang Tahu"


Org Yg CNtik,MACHO giler dISINI

Khamis, 16 Disember 2010

10 Muharram

salam ALL..
hari Nie adalah 10 muharram bagi Calendar ISLAM yer..
pada2 yg dh tau tu.. Bagus lah..
but yg tak Tau
haruslah diberitau..
pada setiap Tahun mengikut Calendar ISLAM..
Rata2 org islam akn membuat sedekah kecil2lan tuk kanak2
cth: mebuat bubur dan akan memangil kanak2 mkn dirumah mereka..
dan ada juga membungkus jajan serta wang sedikit tuk diberikan kepada
kanak2 sekitar kediaman..
hrm.. sapa2 yg ada juga amalakn cr nie.. mesti tau kan


suami yana dia akan bersedekah kepada kanak2 sekitar rumahyer..
degan niat diMurahkan REZEKI.. kami sekeluarga..
bukan apa kan... apa salah kita bersedekah kepada
kanak2
boleh juga mengembirakan hati mereka kan



 nilah antara barng yg kami beli..
ada sesetengah yg akn bagi makn bubur jer..
tengok kemampuan org.. benda nie mengikut keikhlasan yer.. bukan paksaan
today MAK yana BUAT bubur juga (hrm..sedapyer)
yana ada agihkan sikit untuk bahagian rumah yana..

 sabtu haritu beli.. N malmyer yana PACKINGKN..

DAH siap.. tak sabar nak tunggu Rehat tengahri nie.. nak berikan kepada bebudak area umh mak yana

belah somi. ibu mertua yana setelkan..

terasa SERONOK bersedekah.. Bukan yan Bermegah yer..

ter SENTUH hati BILA ada buat cm nie..

TUlah amalan Cik suami YANA amlkan Tiap2 taun..

syukur ALHAMDULILLAH

Tiada ulasan:

art.blog

senAraI bLog