**NoTE**

kepaDa yang Melawat AKU UCAPKAN jUtaan TErima Kasih.. pEsANAN kepada yang Masuk..Jangan sesekali MENGCOPY APA2 YANG TELAH AKU uPdatekan..Lagi2 meng+ nama blog aku kepada unsur yang leh Memalukan NAMA bAIK Aku..
nak Bace SILAkAN..tAPI JGN buat perkara Tak BAIK tentang Blog AKU KALI NI teriMA kasih.........."hanya Tuhan Yang Tahu"


Org Yg CNtik,MACHO giler dISINI

Isnin, 23 Mei 2011

NO.7 adalah NO. bertuah YANA arini...

salam all..
today yana OFF..
Y..
HEHEHE
BERBALIK PADA TAJUK OK

SIAP2 AREA 7am.. 
no 7 wow.. bukan setakat tu NOMBOR kesukaan yana..
but Today Yana TEST jpj UTK lESEN keta..
al-maklum ada lesen senang yana nk zoom sana zoom sini..
btul x tak pyh tunggu hubby jer..
n kalu  hujan x pyh takut2 nk bawak kereta p pat kerja..
ok2..
smbung cerita balik

No7 lah JUGA jesi yg yana sarung  time test tu..
mmg suka sgt bila dpt NO7..
n no nie lah juga NO bertuah yana Harini..
sebab YANA dh LULUS..
ho yeh...ho yeh..
sonok Sgt kamis yana dh DPT lesen..
SORRY bukn lesen P ok,
   lesen yana  full..
(Berlagak..)
STANDARD LAH TU BAGI YG BARU2 DPT lESEN.. KAN2

P/S: ok LAH YANA dh nak pitam dh nie tekak pun dh lain jer.. cm nak DEMAM..
ai.. nak suh yana smbung cuti ke nie.. OH YEAH.. SUKE CUTI2 nie.. coz dh 2 bulan yana Tak ambik cuti..
hari ni baru ambik..

1 ulasan:

Zul Johar berkata...

Tahniah. No 7 ni saya kisahkan dalam catatan tetapi berkenaan nombor ekor yang ayah saya dapat dari 1 ustaz... Terpulanglah samada anda mahu percaya atau tidak. Bermula dengan sejarah ayah saya yang asalnya seorang polis dan dibuang kerja kerana berkahwin tiga. Mengalami sejarah kesusahan, merempat, bertukar ganti lokasi kerja akhirnya menetap di mampan, negeri9. Bekerja sebagai pekebun dan sesekali memburu ayam hutan bukanlah mudah. Menampung 3 isteri menyebabkan poket seringkali kering, tak berduit. Sehinggalah akhirnya bersama 2 orang sahabat menemui seorang guru di kampong Belahan Tampok, Rengit, Batu Pahat, Johor. Sebenarnya guru tersebut adalah dukun perubatan traditional bukan ‘ustaz nombor ekor’ tetapi jenis orang yang sentiasa suka menolong orang. Sifat suka menolong mereka yang memerlukan menyebabkan dia disayangi penduduk setempat kawasannya tinggal.
Diringkaskan cerita, setelah mereka bertiga berjumpa ‘guru yang juga pengusaha bakso medan’ di kampong belahan tampok tersebut. Masing-masing berceritalah tentang masaalah dan kerumitan masing-masing. Tentunya masaalah ekonomi menjadi agenda utama. Akhir sekali setelah akhir becerita mereka minta Pak Ustaz tadi beri nombor kerana itulah sahaja jalan mendapatkan rezeki dengan segera. Pak Ustaz tu tersenyum dan cerita lagi berpusing-pusing, sambil sentuh sedikit bab agama kemudian cerita umum lagi...
Sampai waktu hendak pulang ayah saya dan seorang rakannya berjabat salam sambil selit duit dalam tangan pak Ustaz tu. Seorang kawan lagi tidak memberi kerana pada anggapannya ‘ustaz tu tak berguna langsung, tak beri pun mereka nombor ekor yang diminta’.
“Alaaa... apa susah2 tadi kata takde duit, ni kan duit ni. Awak ambillah...” kata ustaz bakso tersebut sambil memulangkan wang kertas note merah sepuluh yang ayah bagi.
Kisah ini mungkin tidak menarik jika ayah tidak meneliti wang yang dikembalikan oleh Pak Ustaz. Ayah hulur RM33 tetapi ustaz tu pulangkan sehelai note 10 sahaja. Tak mungkinlah Ustaz tu ambil duit sebarangan. Tiba-tiba ayah mendapat ilham dari ayat akhir ustaz tersebut. “...ni kan duit ni, awak ambillah...” Maksud ustaz tu adalah ‘ awak ambillah nombor ni!!!’. lalu ditikamnya nombor duit yang ustaz pulangkan. Rezeki ayah saya memang baik. Nombor yang ditikam mengena tepat di tangga pertama.Sekarang ayah saya dapat membayar hutang dan membuka projek lembu feedloat di Jalan Seri Belahan , Kampung akhir dalam daerah batu pahat, bersempadan daerah Pontian. Projek lembu feedloat tersebut dibina berhampiran Dewan Warisan Seri Belahan dengan modal RM300 ribu tanpa meminjam sesen pun duit bank.
Pergi mencari dukun bertiga tetapi hanya ayah saya seorang yang mendapat rezeki terpijak dari duit loteri nombor ekor. Seorang kawan tidak memperoleh kerana hanya memberi sehelai wang merah RM10, 1 kawan lagi tidak mendapat apa-apa kerana sifat kedekut dan lokeknya dibawa-bawa.
Moralnya disini, rezeki empat atau enam angka bukan bergantung pada dukun, bomoh, paranormal semata-mata tetapi juga kepada orang-orang yang pemurah dan mahu berfikir.

art.blog

senAraI bLog